Black family moves into an apartment building on Manhattan's East Side.
A Friend In Need
George Jefferson pitches the idea of hiring a maid for his new luxury apartment. However, Louise is uncomfortable with the idea after having worked as a maid for many years.
Louise considers taking up a part-time job as she wishes for a change in her routine now that she and George have hired a maid for their flat.
An old friend threatens to expose a buried secret from George's past, after George sees his life rapidly going down the drain.