The Murky Stream
Following the intertwined lives of Si-yul, who chooses a life of vagrancy while concealing his past, the wise and astute Choi Eun, and Jeong Cheon, who aspires to become an incorruptible official.
TWO. THE WIND THAT STIRS IN MAPO
After days of working without pay, Siyul has had enough. Eun finally begins her long-awaited job, and Chun becomes a military officer after passing the state exam, but the world they face is far more corrupt than they had imagined.
THREE. A STRONG NEW MAN
Mudeok blackmails Siyul. Chun and Eun are overcome with anger and helplessness as they face corruption at every turn.
Siyul begins to adapt to his new life. Chun hears an unbelievable story from Eun, and Wang Hae makes a move that causes tensions to rise.
Siyul attempts to establish a new order as winds of change begin to blow throughout Mapo; Chun uncovers a dangerous truth while investigating a missing horse case at the police bureau.
Chun is framed, Eun's petition brings trouble, and Siyul confronts a nightmare from his past. Wang Hae's schemes turn the river into a bloodbath.
The Senior Guardian General's plan carries with it great risk. Meanwhile, the Mapo bandits set out on a reckless revenge mission.