Volcano Hunters
Two explorers look at the complex nature of the world's most powerful volcanoes, including the history and science behind these forces of nature.
Ecuador
Bertrand and Vincent head to the "Avenue of Volcanoes" in Equador. Here there are about 50 volcanoes, 27 of them active. It is also home to one of the highest active volcanoes on Earth. The boys don't make it there but they do venture to Mt. Reventador, Mt. Tungurahua, and Mt. Sangay.
Bertrand and Vincent make a trip to the largest country in the world, Russia; Russia is home to an extremity of the pacific ring of fire, and one of its most active segments, resulting in over 150 volcanoes.