Against the Odds
The Marines at Hue
The city of Hue, South Vietnam, was the site of one of the fiercest battles of the Vietnam War, where 2,500 US Marine battalions defeated overwhelming enemy troops.
Those Damned Engineers
In December 1944, the seemingly defeated Germans secretly mustered 600,000 battle-hardened troops into an all-out offensive to capture Antwerp.
In November 1943, United States Armed Forces launched an across-the-beach infantry attack on the heavily fortified Japanese-held atoll of Tarawa.
The taking of an otherwise nondescript hill on the embattled island of Okinawa by Charlie Company proved to be one of the most incredible battles of WWII.
Witness the courage of an undermanned marine rifle company, hastily called to serve their country at the start of the Korean War.
When Colonel MacFarland arrived in Iraq's deadliest city, Al-Qaeda had declared Ramadi the capital of a new caliphate. This is the story of America's response.