Vampire Knight
Yuki's oldest memory is that of a winter night, when she was attacked by a vampire and rescued by another. Ten years later, Yuki, the adopted daughter of the director of the Cross Academy, has grown up and now acts as a guardian of the Day Class.
Night of Vampires
Cross Academy has two sessions, the Day Class and the Night Class, with the latter consisting of students who are beautiful, intelligent and who are also vampires.
Memories of Blood
Yuki is busy patrolling the school grounds for Day Class girls who are trying to sneak chocolates to the Night Class boys for St. Xocolati's Day.
When Zero suddenly leaves the school grounds, Yuki goes after him and roams the streets alone, until a mother and child appear before her.
Seeing the state Yuki is in, Kaname takes her from Zero, who is speechless when he realises what he has done. Yuki cries, unaware of Zero's secret.
Zero is tempted to sink his fangs into Yuki, and even though he's able to regain his composure, he finds himself the target of a teacher.