The World in Slow Motion
Morocco With a Cheap Rental Car
Ludovico and Gabriele begin their journey across Morocco. In Marrakech they soon end up reluctantly buying a massive carpet form a market vendor. They leave the city and explore the desert in search of the kasbahs, small ancient fortified villages, such as Ait Ben Haddou. But that's not all: they are also looking for the nomads of the desert. Will they find them?
The episode begins with a visit to Atlas Studios, in Ourzazate, where some of the most famous movies of all time have been filmed. The two travellers then continue their journey, but soon their rental car gets stuck in the Sahara desert, where they are forced to spend the night. They still have to get to Erg Chigaga, but no one seems to be coming to give them a hand...
The journey continues across the desert, where a family who's been living in the middle of nowhere for ten years is discovered. The team arrives at the Ard-Al-Affal association, where they deliver heavy clothing which will be distributed to people in mountain villages. They then arrive in Essaouira, which would be nice and peaceful, if it weren't for one particular characteristic.
To conclude their journey, Gabriele and Ludovico return to Marrakech, where they admire the harmonious chaos of Jamaa El Fna square and walk through the city's Medina. They visit the Kutubiyya mosque and they arrive at Mohamed's house in Casablanca, where they will take part in a full day of Ramadan, witnessing the prayers at the atmosphere.
This trip across Myanmar begins in Yangon, the capital, where the two travellers look up in awe at the Shwedagon Paya, a gigantic, golden temple. They visit a school for orphaned children, hitchhike to Kalaw, and start a long walk to reach lake Inle, where there is a rare spectacle: a group of over 200 zedis, scattered across the water.
Gabriele and Ludovico say goodbye to the villagers and resume their walk, leaving a small present to the family that hosted them. They stop by a school for child monks and finally reach lake Inle by boat. They now set off to seek the the real "giraffe women", who live in small villages hidden in the mountains.