S5, A8: De spanningen in Camelot lopen hoog op als Merlijn, die nu volledig in de macht van Arthur is, Emma een ultimatum stelt: ze moet de dolk van de Duistere en de goddelijke vonk overhandigen, anders vermoordt hij haar hele familie. Emma en onze helden weigeren zich gewonnen te geven en nemen het op tegen Arthur, Merlijn en Zelena in een epische strijd vol magie en wilskracht. Als het einde in zicht is, moet Emma een hartverscheurende keuze maken die niemand had zien aankomen.