In Cold Blood
In Cold Blood naar de bestseller van Truman Capote is het indrukwekkende, waargebeurde verhaal rond een hartverscheurend kille moord. Een voortvarende, geliefde boer uit Kansas, z'n vrouw en twee tienerkinderen worden moedwillig en bloeddorstig afgeslacht. De moordenaars, twee voorwaardelijk vrijgelaten oplichters Perry Smith (Robert Blake) en Dick Hickock (Scott Wilson) zijn beiden te laag gezonken om spijt te betuigen van dit misdrijf. Het verhaal ontleedt hun voortvluchtige, criminele ratio op hun trektocht door Mexico en de VS. Een jaar na dato worden de mannen eindelijk opgepakt en berecht, en in een dramatisch slot veroordeeld tot de strop.