De Croods: Stamboom
Wanneer Iep alleen wil zijn met haar nieuwe vriendin Dawn, zoekt Guy een nieuwe vriend voor zichzelf en vindt een een onverwachte compagnon in Thunk.
Hope overspeelt haar hand in een poging Sandy manieren bij te brengen, waarna Ugga haar uitdaagt tot een onmogelijke opgave: Thunk beschaving bijbrengen.