De excentrieke Sherlock Holmes gaat na zijn ontslag uit een afkickkliniek als detective aan de slag in het hedendaagse New York. De nuchtere dr. Joan Watson is zijn rechterhand. Samen lossen ze zaken op die de New Yorkse politie boven de pet gaat.
Sherlock en Watson overleggen over een kinderontvoeringszaak waarbij een seriemoordenaar betrokken is.