Het verhaal speelt zich af in een stad waar mensen heen gaan om te ontsnappen, geheimen te beschermen en hun verleden te begraven en waar een mysterieuze uitbarsting het kleine beetje stabiliteit dreigt te verstoren dat middelbare schoolbegeleider Madison Clark en leraar Engels Travis Manawa tot stand hebben weten te brengen.
Een behoorlijk disfunctioneel samengevoegd gezin wordt gedwongen zich te realiseren dat een virus feitelijk het begin is van de apocalyps van de ondoden.
Terwijl Madison vecht om te voorkomen dat Nick terugvalt, gaat Travis erop uit om zijn zoon te vinden voordat de stad Los Angeles ten onder gaat.
Na een ontsnapping aan een gewelddadige rel, zoeken Travis, Liza en Chris hun toevlucht bij de familie Salazar. Ondertussen verdedigt Madison haar huis.
Madison en Travis zijn getuigen van verschillende kanten van de bezetting door de Nationale Garde van hun buurt terwijl onze familie zich probeert aan te passen aan de nieuwe wereld.
Het plan van de Nationale Garde voor de buurt en zijn bewoners wordt onthuld, waardoor Travis en Madison een moeilijke beslissing moeten nemen.
Terwijl burgerlijke onlusten blijven toenemen en de doden de overhand krijgen, moeten Travis en Madison nieuwe manieren bedenken om hun families te beschermen.