Rick zoekt zijn familie nadat hij uit een coma is ontwaakt in een wereld die wordt geterroriseerd door zombies. Morgan en Duane, die hij onderweg ontmoet, helpen Rick zich aan te passen aan de nieuwe overlevingsregels.
Rick zorgt er onbewust voor dat een groep overlevenden wordt ingesloten door zombies. De groepsdynamiek gaat van beschuldigingen naar geweld, want Rick moet het opnemen tegen een vijand die veel gevaarlijker is dan de zombies.
Tell It to the Frogs
Rick besluit om terug te gaan naar Atlanta om de zak met geweren op te halen en het leven van een man te redden. Lori en Shane moeten omgaan met de verrassende terugkeer van iemand van wie ze dachten dat hij dood was.
Ricks missie naar Atlanta komt in gevaar als het misgaat. Jim raakt de kluts kwijt in het kamp.
Rick leidt de groep naar het CDC na de aanval. Jim moet een vreselijke beslissing op leven en dood nemen.