Maak kennis met de dertiger Lorelai Gilmore en haar tienerdochter Rory.
Wanneer Richard en Rory een band ontwikkelen, voelt Lorelai zich buitengesloten.
Lorelai vergeet Rory te vertellen dat ze een date heeft met haar docent Max. Rory valt voor iemand.