Irma Vep
Een Amerikaanse filmster, teleurgesteld in haar carrière en haar relatie, gaat naar Frankrijk voor de rol van Irma Vep in een remake van de klassieke stomme film Les Vampires. Het onderscheid tussen haarzelf en haar rol begint te vervagen.
Nadat ze in Parijs is aangekomen voor het filmen van haar nieuwste project, The Vampires, loopt topactrice Mira Harberg een oude vlam tegen het lijf.
Terwijl Mira terugdenkt aan haar verleden, analyseert René zijn relatie met zijn ex-vrouw, die ook ooit de rol van Irma Vep heeft gespeeld.
Mira denkt na over aanbiedingen van de financier van de productie en van haar agent, terwijl ze steeds meer in haar rol opgaat. René krijgt een visioen – en beleeft een crisis.
Terwijl René een omstreden scène verdedigt, ervaart Mira gecompliceerde emoties nu ze steeds verder in haar personage wegzakt.
Na weer een uitbarsting van René op de set dreigt Mira door het nieuwe productieplan te worden herenigd met iemand uit haar verleden.