Bijna 30 jaar nadat dr. Sam Beckett in de Quantum Leap-versneller stapte en verdween, herstart dr. Ben Song het project met een nieuw team, om zo de mysteries achter de machine en de maker te ontdekken.
Ben en Addison komen terecht in San Francisco, middenin de historische aardbeving van 1989.