The Gifted
rX
Wanneer ze haar krachten tot het uiterste beproeft, raakt Blink in shock. Caitlin en Eclipse moeten op zoek gaan naar een serum dat haar kan genezen. Reed moet een aantal moeilijke keuzes maken om zijn gezin te helpen en Polaris raakt in moeilijkheden.
Om zijn familie terug te zien, besluit Reed samen te werken met Sentinel Services. Caitlin en de kinderen zoeken hulp buiten hun schuilplaats. Intussen leert Blink van Thunderbird hoe ze haar krachten kan beheersen.
De mutanten bedenken een plan om Sentinel Services uit te schakelen. Eclipse wendt zich tot een oude vriendin uit haar duistere verleden, in de hoop van haar nuttige informatie los te krijgen. Intussen proberen Lauren en Andy hun krachten te bundelen om de groep te helpen.
Gemotiveerd door een tragische gebeurtenis in zijn verleden, zet Jace alle middelen van Sentinel Services in om de schuilplaats van de mutanten te vinden. De levendige dromen van Blink leiden tot een confrontatie met Dreamer.
Thunderbird zet een missie op touw om uit te vinden wat Sentinel Services een oude vriend van hem heeft aangedaan. Lauren vindt een nieuwe vriend met nuttige vermogens en Blink neemt een belangrijke beslissing over haar toekomst.