Star Trek: Lower Decks
STAR TREK: LOWER DECKS werd ontwikkeld door Emmy Award-winnaar Mike McMahan. Deze nieuwe geanimeerde comedyserie met afleveringen van een half uur gaat over de ondersteuningscrew op een van de minst belangrijke schepen van Startfleet, de USS Cerritos, in 2380. Vaandrigs Mariner, Boimler, Rutherford en Tendi moeten hun verplichtingen en sociale leven bijhouden, vaak terwijl het schip te kampen...
Eerste aflevering. Vaandrig Tendi beleeft haar eerste dag werk op de USS Cerritos van Starfleet. Ze leert haar collega's van de ondersteuningscrew kennen, de vaandrigs Mariner, Boimler en Rutherford. Intussen wordt Boimler op een geheime bijzondere missie gestuurd en probeert Rutherford zijn liefdesleven intact te houden, terwijl een scifi-ramp toeslaat op het schip.
Afgezanten
Na het mislukken van een belangrijke missie wordt vaandrig Boimler verder geplaagd door onzekerheid als Mariner zich ontpopt als een van nature meer getalenteerde scifi-badass dan hij. Rutherford neemt ontslag als technicus en steekt zijn licht op bij andere afdelingen van de USS Cerritos.
Een nieuw werkprotocol dat 'buffertijd' uitsluit zorgt ervoor dat de crew van de lagere dekken zich suf rent om het strakke rooster te kunnen bijhouden. Het wederzijdse gebrek aan respect van vaandrig Mariner en commandant Ransom leidt tot een confrontatie op een buitenscheepse missie.
Kapitein Freeman zint op vergelding nadat Mariner haar absoluut respectloos behandelt waar de crew bij is. De goed bedoelende Tendi verknalt per ongeluk de poging van de luitenant om spiritueel op te stijgen en probeert het goed te maken.
Mariner vertrouwt de nieuwe vriendin van Boimler niet. Tendi en Rutherford worden jaloers als ze de uitrusting van een groter sterrenschip zien.
De sympathieke maar onhandige vaandrig Fletcher maakt Mariner en Boimler het werken lastig. Rutherford laat Tendi op het holodek kennismaken met een trainingsprogramma dat hij heeft ontwikkeld.