De fatale wedstrijd
De fatale wedstrijd
Vijf jaar geleden heeft de industrie-familie Tessari de onopvallende voetbalclub Toscana gekocht, die uiteindelijk het Italiaanse kampioenschap gewonnen heeft. Nu vecht de club er niet alleen voor om in de eredivisie te blijven, maar vecht er ook voor om financieel te overleven. De media geeft Vincenzo, zoon van clubvoorzitter Cosimo Tessari, er de schuld van, tezamen met zijn te duur ingekochte en twijfelachtige aanwinst van spelers. Een paar jaar geleden heeft Vincenzo vier jonge spelers aangekocht tijdens een aankoopronde in Kameroen. Hij heeft Kenneth N’Douram getekend, die familie zou zijn van de internationaal succesvolle speler Emanuel Kanu. Terwijl hij als veelbelovende, jonge speler gezien wordt, voelt hij zich overmand in het professionele team. Cosimo Tessari volgt de belangrijke wedstrijd in de degradatiestrijd op zijn bank thuis, ver weg van de gewelddadige fans in het stadion. Helaas is de uitslag van de wedstrijd een paar dagen eerder beslist: Maurizio Corridoni, ex-keeper en de nestor van het Italiaanse voetbal, heeft Vincenzo overgehaald om het team de wedstrijd te laten verliezen met hulp van enkele spelers die ervan weten. De degradatie zou het einde betekenen voor Vincenzo’s vader, Cosimo, in de raad van bestuur en een kans bieden om internationale investeerders de club weer op te laten bouwen met veel geld. Vincenzo zelf kan de taak van directeur sport innemen. Vincenzo heeft geen idee dat Corridoni de club over wil nemen. Vincenzo koopt de aanvoerder en de centrumspits om om de wedstrijd de gewenste uitkomst te laten hebben, en hij haalt de trainer over om Kenneth voor het eerst op te stellen. Kenneth maakt het eerste doelpunt net voor de pauze. In de kleedkamer moet de trainer een lastige beslissing nemen: hij haalt de ‘zwakke’ reguliere spelers uit het team en daagt Kenneth aan om nog een doelpunt te maken. Maar Vincenzo’s plan kan foutlopen. Onder meer druk van Corridoni koopt hij nog een speler om om te zorgen dat zijn team verliest. Maar zal het gaan zoals gepland? Sasà Di Pascale, een speler van de tegenstanders, heeft Toscana’s vreemde speelstijl door. Als de wedstrijd ten einde loopt, hangen de toekomst van het team, Vincenzo en het vooruitzicht om nieuwe investeerders binnen te halen af van de uitslag.