Een dodelijke vliegtuigcrash vestigt de aandacht op de Remnant Fellowship, begonnen als christelijke dieetgroep en nu een kerk, en haar beruchte leider Gwen Shamblin Lara.
Twee Remnant-leden worden beschuldigd van moord en Gwen zet haar gemeenschap in om zich tegen misbruikbeschuldigingen te verdedigen. Voormalige kerkleden delen hun nare ervaringen en een nieuwe tragedie bedreigt de toekomst van de kerk.
Nadat een vliegtuigongeluk de levens van Gwen, Joe en vijf van hun vertrouwelingen heeft geëist, worstelt de Remnant Fellowship met de nalatenschap en lessen van hun leider, die eens onoverwinnelijk leek.
In de hoop een tv-carrière op te bouwen en de Remnant Fellowship bekender te maken, filmt Gwen een pilotaflevering. Jaren later heeft de kerk moeite zijn verhaal in goede banen te leiden, omdat steeds meer oud-leden uit de school klappen.