Gullfeber: Vått gull
Gullgraverveteranene Fred og Dustin Hurt er tilbake for å finne mer gull - denne gangen dypt nede i en kløft i Alaska. Jakten foregår imidlertid med livet som innsats.
I de avsidesliggende Chilkat-fjellene fortsetter Fred og Dustin Hurt jakten på uoppdagede gullforekomster i Alaska. Finner de gull blant strykene?
Den første gullklumpen lover godt. Men når Dustin hopper i det for å finne mer, blir han tatt av strømmen og nesten knust mot en klippe.
73 år gamle Dakota Fred skal gifte seg for fjerde gang. Et jordskred kan utløse en tsunami som kan ødelegge utvinningsstedet og drepe gullgraverne.
Dakota Boys prøver desperat å finne gull i berggrunnen, men plutselig svikter varmesystemet til 73 år gamle Fred midt i dykket, og han er ubeskyttet i det kalde vannet.