Luke Cage
Selv om han har overmenneskelig styrke og ugjennomtrengelig hud vil Luke Cage holde en lav profil med jobb på en lokal barbersalong og som vaskehjelp på en nattklubb eid av nådeløse Cornell “Cottonmouth” Stokes. En våpenhandel mellom Cottonmouth og en annen mafiasjef går galt, og spenningen øker i Harlems gater. Dette tvinger Luke til å gjøre noe, før mer blod renner.
Som en tjeneste til en gammel venn prøver Luke å hjelpe et barn som har problemer med Cottonmouth. NYPD-detektivene Misty Knight og Rafael Scarfe finner veien til Pop's barbersalong hvor Luke og Misty møtes igjen. Luke leter etter en fredelig løsning mellom ungen og Cottonmouth, og trekkes dypere inn i kampen når ting går galt.
Etter et uventet dødsfall søker Luke hevn, og han retter fokuset mot det som er aller viktigst for Cottonmouth, pengene hans. Samtidig som katt-og-mus-spillet mellom Luke og Cottonmouth eskalerer, blir Misty mer mistenksom overfor Luke på grunn av hans forbindelse med etterforskningen hennes.
Luke ser tilbake på fortiden sin i Seagate fengsel. I løpet av tiden sin der kom han nærmere fengselspsykiateren, Dr. Reva Conners. Før Luke og Reva klarer å avsløre korrupsjonen til fengselsvaktene blir Luke brutalt banket opp, og blir tvunget gjennom en eksperimentell prosedyre som gir uventede resultater.
I et forsøk på å fikse sine økonomiske problemer slår Cottonmouth tilbake og begynner å utpresse folket i Harlem, og legger skylden på Luke. Når folk i nabolaget begynner å dukke opp på døren til Luke og for å be om hjelp har han ikke noe annet valg enn å trå til. Med livene til de lokale innbyggerne på spill gir detektiv Knight Luke en realitetssjekk, og advarer ham om at en krig potensielt kan ødelegge hele Harlem.
Etter et blodig møte med Cottonmouth står Scarfe igjen med få alternativer, og må be Luke Cage og Claire Temple om hjelp. Til gjengjeld kommer Scarfe med fellende bevis som kan sette Cottonmouth bak gitteret. Ting blir raskt vanskelig da Cottonmouth ikke er noen som etterlater ser løse tråder, og lover en dusør for Scarfes hode som gjør at hele gjengen hans gjennomsøker Harlems gater.