Stranger Things
Når en ung gutt forsvinner, avdekker en liten by et mysterium som involverer hemmelige eksperimenter, skremmende, overnaturlige krefter, samt ei merkverdig, lita jente.
Raringen på Maple Street
Lucas, Mike og Dustin prøver å snakke til jenta de fant i skogen, og Hopper spør en engstelig Joyce om en urovekkende telefonsamtale.
En stadig mer bekymret Nancy ser etter Barb og finner ut hva Jonathan har drevet med, og Joyce er overbevist om at Will forsøker å snakke med henne.
Joyce nekter å tro at Will er død og prøver å få kontakt med sønnen sin. Guttene gir Eleven en makeover, og Nancy og Jonathan danner en usannsynlig allianse.
Hopper bryter seg inn i laboratoriet, mens Nancy og Jonathan konfronterer kraften som tok Will. Guttene spør herr Clarke hvordan man reiser til en annen dimensjon.
En desperat Jonathan leter etter Nancy i mørket, men Steve ser også etter henne. Hopper og Joyce avslører sannheten om eksperimentene i laboratoriet.