S2, A15: Sydney måste ta ett livsavgörande beslut om sin framtid hos organisationen, medan Sloane dyker upp igen, fortfarande lika besatt av att försöka pussla ihop de mystiska Rambaldiartefakterna. Han gör detta med motvillig hjälp från en kidnappad forskare (Christian Slater). Under tiden sätts Dixons äktenskap på prov efter att han berättat sanningen om sitt yrke för sin fru, och Sydneys unversitetsexamen blir bitterljuv.