S1, A8: Officer Isaac, dr Finn och hennes två söner blir strandsatta på en oupptäckt måne sedan deras rymdkapsel slungas ut i rymden. På flera ljusårs avstånd från Orville finner sig kvartetten i en mycket farlig miljö, där en svältande befolkning sjunkit till kannibalism för att överleva.