S1, A4: Cassius Clay möter den lokala boxningshjälten Doug Jones i ringen. Mayme insisterar på att Bumpy ska stödja Jones, som är talesperson för hennes ungdomsorganisation i Harlem, men Malcolm X pressar Bumpy att stödja Clay. Samtidigt startar Chin ett italienskt revirkrig mot Bonanno i Harlem, och en nedgrävd hemlighet visar sig vara det som driver fejden.