S2, A4: Jack sätter käppar i hjulet och kommer bomben på spåren. CTU drabbas av allvarliga motgångar. President Palmer upptäcker att det finns en förrädare bland personalen och måste fatta ett svårt beslut om vem han kan lita på. Kim får reda på att Gary Matheson har skadat sin dotter mer än vad hon förstått.