Outlander Prestonpans
S2, A10: Jamie litar på Claires kunskaper i "historia" och leder in jakobiternas armé i en avgörande strid med brittiska motståndare i utkanten av orten Preston. Samtidigt tar Claire hand om de döda och döende och blir påmind om vad kriget kostar.