S7, A1: Nyårsafton 2019. Medan Los Angeles firar bryter en brand ut i ett hyreshus i East Hollywood, och flera människor dör, bland andra en tioårig flicka. När det står klart att det var mordbrand kommer kriminalinspektör Harry Bosch till platsen, men hans partner Jerry Edgar är märkbart frånvarande.