Efter att ha skickat frun och sonen på en sval sommarsemester i Maine måste den medelålders förläggaren Richard Sherman (Tom Ewell) stanna ensam hemma på Manhattan och slita. I alla fall tills en viss tjej flyttar in i våningen ovanför och in i Shermans vilda fantasi.