9 1/2 vecka
Ett erotiskt drama om Elizabeth, en konsthandlare i New York, som inleder en intensiv och passionerad affär med den mystiske John. Under 9 1/2 vecka utforskar de gränserna för lust och kontroll, vilket leder till både uppvaknanden och komplikationer. Regi: Adrian Lyne. I rollerna: Kim Basinger, Mickey Rourke, Margaret Whitton, David Margulies m.fl. (9 ½ weeks)