Skandal i Hollywood
Den alkoholiserade filmstjärnan Norman Maine har inte förstått än att hans karriär är på väg utför. På en fest i Hollywood, där Norman som vanligt dricker för mycket, möter han den unga Esther. Hennes största dröm är att bli filmskådespelare och Norman lovar att han ska göra henne till en stor stjärna. Regi: William A. Wellman. I rollerna: Fredric March, Janet Gaynor, Adolphe Menjou, May Robson, Andy Devine m.fl. (A Star is Born)