Adam
I denna romantiska komedi spelar Hugh Dancy (The Jane Austen Book Club, Confessions of a Shopaholic) Adam, en snygg men lite udda kille som har levt i en tillbakadragen och skyddad tillvaro hela sitt liv. Ända tills han träffar sin nya granne Beth (Rose Byrne, Damages, 28 Weeks Later, Knowing), en snygg och världsvan tjej som drar med honom ut i omvärlden – med roligt, rörande och oväntat resultat! Deras oväntade och speciella förhållande visar hur långt två människor med helt olika livssituation kan sträcka sig för att hitta rätt...