För att få studera mode i Paris reser en ung tjej från landet, som hatar karnevalen, till Rio de Janeiro för att försöka få stöd från den mest kända designern i Brasilien. När hon smyger in i sy-teamet på en av de största sambaskolorna upptäcker hon att karnevalen bara varar i en vecka, men en kärlekshistoria kan förändra hela hennes liv.