Beetlejuice
Vad gör man som ett par yuppie-spöken (Geena Davis och Alec Baldwin) om ens pittoreska hem i New England invaderas av trendiga New York-bor? Hyr en frilansande ”bio-exorcist” som skrämmer inkräktarna, så klart! Regisserad av Tim Burton är Michael ”Keatons Beetlejuice ett av de största och värsta odjur till spökfilm som någonsin släppts löst” (The Village Voice). Keaton vann för sin prestation i den här filmen samt Clean and sober National Society of Film Critics pris som bästa skådespelare 1988. Winona Ryder, Catherine OHara, Jeffrey Jones och Sylvia Sidney finns på rollistan i denna underbara produktion, med soundtrack av Harry Belafonte och Oscar-belönad makeup.