Canary Black
En CIA-agent, Avery Graves (Kate Beckingsale), blir utpressad av terrorister och tvingas förråda sitt eget land för att rädda sin kidnappade man. Utan kontakt med sitt team, vänder hon sig till den undre världen för att kunna hitta den åtrådda information som kidnapparna söker. När hon hela tiden sviks, hamnar hon i en dödlig situation för att leverera det lösen som kan utlösa en global kris.