Familjen Mitchell Mot Maskinerna
Kate Mitchell är lite av en kreativ ensamvarg. När hon blir antagen till skolan hon alltid drömt om vill hon direkt flyga dit. Men hennes pappa, Rick, får en bättre idé. Han vill samla hela familjen en sista gång och tillsammans skjutsa Katie till skolan. Men familjen Mitchells roadtrip får ett oväntat avbrott när elektriska prylar världen över, mobiler, surfplattor och en ny typ av personliga robotar, vill ta över hela världens teknik.