D. Wade: Life Unexpected
"D. Wade: Life Unexpected" börjar med aldrig tidigare avslöjade detaljer om hans uppväxt i Chicago, och fortsätter sedan med hans roll som stjärna på Marquette och med Miami Heat, "D. Wade: Life Unexpected" följer Wades historia. Från drogräder i sitt hem som barn; att bli far under andra året på college; till den långa och smärtsamma vårdnadstvisten för sina barn flera år senare; till hans förhållande med sin fru, skådespelerskan Gabrielle Union-Wade, och de deras utmaningar; att acceptera sitt barn Sions könsidentitet, denna film drar sig inte för att visa allt. Med aldrig tidigare visade klipp – från dramat 2010 och det ögonblick Wade fick reda på att LeBron James skulle komma till Heat - till intervjuer med viktiga människor från hans liv och karriär inklusive Carmelo Anthony, Chris Bosh, Udonis Haslem, Pat Riley, Gabrielle Union-Wade – blir filmen en minnesvärd tillbakablick på en av de definierande karriärerna denna generation. För Wade är det en möjlighet att berätta sin historia på sitt sätt. För sportfans är det en chans att se en legend i ett helt nytt ljus och upptäcka hur extraordinärt – och förvånande – Dwyane Wades liv har varit.