Dnu-Bugsy
Warren Beatty spelar huvudrollen som Benjamin "Bugsy" Siegel, som härskar över New Yorks undre värld tillsammans Lansky (Ben Kingsley) och Charlie "Lucky" Luciano (Bill Graham). Bugsy lämnar kvar sin familj när hans partners skickar honom till Los Angeles, där han trollbinds av den vackra och kvicktänkta unga skådespelerskan Virginia Hill (Annette Bening). Trots att hon är en kompanjons flickvän, blir Bugsy helt besatt av Virginia medan han tar över Los Angeles organiserade brottslighet. De är tillsammans och de lämnar varandra, de älskar och de krigar, men de slår sig också samman och bygger Bugsys dröm, ett hotell i Las Vegas öknen som ska kallas the Flamingo. Bugsy var Golden Globe vinnaren för bästa drama 1992, fick tio Oscarsnomineringar och vann för bästa kostym och bästa scenografi.