Eternals
Marvel Studios ETERNALS följer en grupp urtida hjältar från bortom stjärnorna som har beskyddat jorden sedan mänsklighetens gryning. Men sedan återvänder devianterna, monstruösa varelser som man trodde hade försvunnit sedan länge, och eternalerna måste återförenas för att försvara mänskligheten ännu en gång. Rollerna i ETERNALS spelas av en stjärnspäckad ensemble, bland andra Gemma Chan som den människoälskande Sersi, Richard Madden som den mäktige Ikaris, Kumail Nanjiani som Kingo med kosmiska krafter, Lia McHugh som Sprite, en evigt ung kropp i en gammal själ, och Brian Tyree Henry som den intelligenta uppfinnaren Phastos. I andra roller ses Lauren Ridloff som den supersnabba Makkari, Barry Keoghan som ensamvargen Druig, Don Lee som den urstarke Gilgamesh, Kit Harington som Dane Whitman, Salma Hayek som den kloka och andliga ledaren Ajak samt Angelina Jolie som den vildsinta krigaren Thena. Chloé Zhao står för regin och producenter är Kevin Feige och Nate Moore, med Louis D’Esposito, Victoria Alonso och Kevin de la Noy som exekutiva producenter. Manuset är skrivet av Chloé Zhao och Chloé Zhao & Patrick Burleigh samt Ryan Firpo & Kaz Firpo, utifrån en story av Ryan Firpo och Kaz Firpo.