Ficktjuven
Ett kriminaldrama om den arbetslöse Michel som hankar sig fram som ficktjuv. Efter att ha stulit pengar på en galoppbana blir Michel arresterad men han släpps snart i brist på bevis. Michel inser att han måste bli skickligare och mer diskret för att inte åka fast. Han börjar nu träna hårt för att öva upp sin fingerfärdighet. Regi: Robert Bresson. I rollerna: Martin LaSalle, Marika Green, Kassagi, Pierre Leymarie, Jean Pélégri, Dolly Scal m.fl. (Pickpocket)