Dödlig puls
Är du rädd för att dö? Det är inte Kiefer Sutherland. Han är en ambitiös, karismatisk medicinstudent som övertalar kurskamraterna Julia Roberts och Kevin Bacon att delta i ett galet experiment. För att se om det finns ett liv efter döden ska de döda varandra: temporärt stänga av ("göra linjen rak") hjärtats och hjärnans funktioner för att kort uppleva klinisk död. När Sutherland har överlevt det första experimentet gör de andra linjen rak under allt längre intervaller. Men de blir förskräckta när de inser att även om de har kommit tillbaka till livet så har de inte kommit tillbaka ensamma. Dödlig Puls är en kuslig thriller av besatthet, fruktan och ånger som tar dig över gränsen till ett ställe där skräck lever för evigt.