Hemligheter och lögner
En dramakomedi om den välutbildade svarta kvinnan Hortense som blev adopterad som barn men nu i vuxen ålder har beslutat sig för att söka upp sina rötter. En socialarbetare avråder dock Hortense från att göra det. Hennes biologiska mamma är nämligen vit och bor i Londons fattigkvarter. Regi: Mike Leigh. I rollerna: Marianne Jean-Baptiste, Brenda Blethyn, Timothy Spall, Phyllis Logan, Claire Rushbrook m.fl. (Secrets & Lies)