Hemma i Hampstead
En romantisk komedi om den amerikanska änkan Emily som bor i ett pittoreskt hus i utkanten av parken Hampstead Heath i norra London. Bohemen Donald lever i sin tur ett harmoniskt enslingsliv i ett självbyggt kyffe en bit in i parken. När marken där Donald bor ska bebyggas av lyxbostäder så vägrar han flytta och får oväntad hjälp av Emily. En djup vänskap uppstår mellan dem, en vänskap som alltmer övergår till äkta kärlek. Filmen är inspirerad av verkliga händelser. Regi: Joel Hopkins. I rollerna: Diane Keaton, Brendan Gleeson, James Norton, Lesley Manville, Jason Watkins, Alistair Petrie m.fl. (Hampstead)