Hitman: Agent 47
Agent 47 är en genetiskt framtagen yrkesmördare vars enda identitet är de två sista siffrorna i en tatuerad streckkod i nacken. Flera års forskning har resulterat i enastående styrka, snabbhet, uthållighet och intelligens. Ett storbolag är nu ute efter hemligheten bakom honom för att sätta ihop en egen armé. Tillsammans med den unga kvinnan Katia tvingas 47 konfrontera sitt förflutna vilket leder till en slutstrid med hans dödligaste fiende. Rupert Friend (Homeland) är 47 och i övriga roller ser vi bl.a. Zachary Quinto (Star Trek Into Darkness) och Hannah Ware (Shame).