I Spindelns Nät
Morgan Freeman är tillbaka i rollen som Alex Cross från Kiss the Girls i denna förtrollande, psykologiska thriller med en tvist, baserad på bästsäljaren av James Patterson. Efter sin partners död går detektiven och författaren Cross i pension. Men när ett kriminellt geni (Michael Wincott) kidnappar en senators unga dotter, luras Alex tillbaka in i action. Han slår ihop med Secret Service-agenten (Monica Potter) som fick jobbet att skydda den försvunna flickan, och Alex följer ett spår som leder honom till en otrolig upptäckt - kidnapparen vill ha mer än bara en lösensumma...han vill ha Alex hjälp med att dokumentera århundradets brott.