Inferno
När Robert Langdon vaknar upp på ett italienskt sjukhus med minnesförlust måste han slå sig samman med läkaren Sienna Brooks som förhoppningsvis kan hjälpa honom få minnet åter. Tillsammans, och i tät kamp mot klockan, beger de sig kors och tvärs över Europa för att försöka stoppa en en galning från att släppa lös ett virus som skulle kunna utplåna hälften av världens befolkning.