Kod Mercury
Art Jeffries (Bruce Willis), en avhoppad FBI-agent, bekämpar skoningslösa agenter för att skydda Simon, en nioårig autistisk pojke som har knäckt regeringes nya "oknäckbara" kod. Han kan läsa MERCURY, den mest avancerade krypteringskoden, lika enkelt som andra barn läser sitt eget språk.