Pianisten
Erika Kohut är en medelålders pianoprofessor vid ett wienskt musikkonservatorium. På grund av sin instängda tillvaro lider Erika av ett sexuellt undertryckande som manifesterar sig genom voyeurism och sadomasochistiska fetischer så som bland annat självstympning. När en ung ingenjörstudent ansöker till konservatoriet uppstår en ömsesidig besatthet mellan de två.