Manons källa
Manon (Emmanuelle Béart) bor i bergen och vaktar getter. Ugolin (Daniel Auteuil) har gjort sig en förmögenhet på nejlikor men mörka hemligheter från det förflutna förföljer honom. Han är dessutom helt galet förälskad i Manon. Men Ugolins och hans fars brottsliga gärning kommer upp till ytan och deras liv går ett sorligt öde till mötes.