Marjorie Prime
Inom en snar framtid, i en tid av artificiell intelligens: 86-årige Marjorie har en stilig ny livskamrat som ser ut som hennes avlidne man och är programmerad att berätta minnen från deras liv tillsammans. Vad skulle vi minnas, och vad skulle vi glömma?